Skip to content →

Er din virksomhed synlig online?

Hvordan er din virksomheds online tilstedeværelse? Er du så synlig for dine potentielle kunder, som du kunne tænke dig at være? Har du en virksomhed, kan du ikke komme uden om online marketing, da langt de fleste mennesker og dermed potentielle kunder i et eller andet omfang er online på den ene eller den anden platform.

Bliv synlig for dine potentielle kunder

Internettet gør det muligt at indsamle data om dine kunder og potentielle kunder. Arbejder du struktureret og klog med disse data, kan du i langt højere grad målrette din markedsføring til din målgruppe, end du kan ved traditionel markedsføring.

En vigtig del af din online markedsføringsstrategi ligger i SEO eller søgemaskineoptimering. Der findes selvfølgelig betalte banner reklamer, men det viser sig ofte, at mange kunder er blevet blinde over for disse og nærmest ubevidst sorterer dem fra.

Til gengæld er søgemaskineoptimering ofte langt mere effektivt, fordi du eksponeres for potentielle kunder, når de lige præcis viser interesse for, hvad du kan tilbyde dem. For i rigtig mange tilfælde søger forbrugerne på Google, når de skal søge information om et produkt eller ydelse, eller hvis de har et problem, de ønsker løst. Virker din søgemaskineoptimering optimalt, vil du rammer dine kunder via Googles søgeresultater, når de har allermest brug for dét, du kan hjælpe dem med, og dermed er mest tilbøjelige til at konverte.

Lad et professionelt bureau varetage din online marketing eller uddannelse af dine medarbejder

Der ligger meget arbejde i søgemaskineoptimering. Der er mange metoder og værktøjer, og derudover opdateres kravene hele tiden. Hvis du er helt grøn udi SEO, kan det være en rigtig god idé at konsultere et online marketingbureau.

Et bureau kan hjælpe dig med sparring, uddannelse af dine marketingmedarbejdere til at varetage jeres online marketing på egen hånd, eller bureauet kan overtage jeres online marketingopgaver, og derved give virksomheden mere tid til at beskæftige sig med de kompetencer, som I er bedst til. Det er smag og behag, hvad man er mest til. Nogle foretrækker at holde marketingaktiviteter in-house, mens andre virksomheder ser en fordel i at lade et eksternt bureau varetage disse opgaver, da der derved komme nye øjne på virksomheden og opgaven.

Published in Virksomheder

Comments are closed.